Herodes de Grote en Masada

30 april 2018 - Tiberias, Israël

Deze ochtend was iedereen er vroeg bij, het zonnetje scheen de tent op het Bedoeïenen kamp al vroeg binnen. Koffers werden gepakt, voorbereidingen werden getroffen, en moed werd verzameld want wij zouden vandaag Masada beklimmen.

Masada is een rots waarop Koning Herodes zijn winter paleis heeft laten aanleggen. We moesten Masada beklimmen via een steenachtig pad wat redelijk stijl omhoog ging. Bij iedereen zat de vaart er goed in, en we bereikten de top van Masada vrij snel. Hierboven aangekomen konden we zien waarom Herodes deze plek had uitgekozen, het had namelijk een prachtig uitzicht over de dode zee. De temperaturen hierboven waren hoog opgelopen, waardoor wij ervoor kozen veel in de schaduw te vertoeven tijdens de uitleg van onze gids Cassandra.

Na lekker rondgelopen te hebben op de bergtop zijn we via een kabelbaan met gondel naar beneden terug gegaan. Het oorspronkelijke plan was om via het slangenpad naar beneden te gaan, maar deze was afgesloten omdat het pad slecht begaanbaar was door de zware regenval van afgelopen week.
Beneden aangekomen hebben we lekker wat koffie of wat fris gedronken, en vervolgde onze reis naar de rivier de Jordaan.

Op deze plek was de rivier maar maximaal 12 meter breed, we konden dus zo Jordanië inkijken. Midden in de rivier lag een lijn in het water om de grens aan te duiden. Op deze plek hebben we onze doop herdacht en konden we zien hoe een Amerikaanse groep toeristen zijn/haar doop hebben herbevestigd. Ondanks dat het een smerige modder sloot leek, was het heel bijzonder om te zien hoe deze mensen stuk voor stuk kopje onder gingen en zo hun doop konden vernieuwen.

​Nadat we met onze voeten in het water waren afgekoeld, gingen we met de bus naar Tiberias, dit ligt aan het meer van Galilea. Hier kwamen we aan in een mooi hotel met luxe bedden, die we na een nachtje in het Bedoeïenenkamp extra konden waarderen. :)

Morgenvroeg staat er een boottocht op het meer van Galilea gepland, en derest lezen jullie morgen.

1. Ying Lin:
    30 april 2018
    Ik heb heerlijk meegereisd. Dank jullie wel voor al verslagen, foto's en video's. Blijven doen hè. 😀