Israël avonturiers

144
Video’s:

Over ons

Vanuit de PKN kerk te Axel gaan we met 29 enthousiaste reizigers naar Israël.
​Voor sommigen van ons is het de eerste keer dat we dit mooie land gaan bezoeken, anderen zijn er al een keer geweest. We kijken erg uit naar al het mooie wat we gaan zien en beleven.
We hopen jullie een beetje mee te laten genieten door onze blogs en foto's!

Over onze reis

israelreisReisprogramma:

Dag 1, zo 22/04 Heenreis. Vlucht Brussel-Tel Aviv en midden in de nacht komen we aan in Netanya.

Dag 2, ma 23/04: Naar Jeruzalem. We slapen uit en gaan 's middags met de bus naar Jeruzalem.

Dag 3, di 24/04: In de voetsporen van Jezus. We starten op de Olijfberg en dalen af en gaan via allerlei bekende plekken naar de Heilig Grafkerk. Een drukke dag, want ook 's avonds staat er nog wat op het programma.

Dag 4, wo 25/04: Bethlehem, toen en nu. Vandaag vieren wij Kerst! We hopen ook een ontmoeting te hebben met een familie in de ‘tent of Nations’.

Dag 5, do 26/04: Tempelberg en de staat Israel. We moeten vandaag vroeg opstaan. We bezoeken het Tempelplein en allerlei joodse plekken.

Dag 6, vr 27/04: David, Hizkia en de Gehenna. Onze laatste dag in Jeruzalem. We bezoeken o.a. een onderaardse watertunnel en "de hel". Op vrijdagavond begint natuurlijk de sabbat...

Dag 7 za 28/04: Jeruzalem- Omgeving Nablus - Jericho. We verlaten Jeruzalem en rijden naar Nablus waar we van alles gaan bekijken. In de namiddag rijden we naar Jericho.

Dag 8, zo 29/04: Jericho - Kfar Hanokdim. We gaan vandaag naar de Jordaan, wandelen naar een waterval en rijden naar onze overnachtingsplek: het bedoeïenenkamp. Hier wacht ons hopelijk nog iets leuks....

Dag 9, ma 30/04: Herodes de Grote en de Dode Zee. We lopen Massada op en daarna misschien ook weer naar beneden. 's Middags drijven we in de Dode Zee en vervolgen we daarna onze weg naar Tiberias.

Dag 10, di 01/05: Het meer van Galilea en Nazareth. We bezoeken met elkaar de Berg der Zaligsprekingen, Tabgha en Kapernaum en we gaan varen...

Dag 11, wo 02/05: Het einde… Vandaag vliegen we terug.