Dag 2: Natanja verkennen en doorreizen naar Jeruzalem

23 april 2018 - Jeruzalem, Israël

Na een kort nachtje slapen zat toch iedereen weer redelijk fris aan het ontbijt buffet. Er was genoeg om van te genieten en het zonnetje scheen buiten ook al heerlijk!

De middag was voor iedereen vrij in te vullen, er was een zwembad bij het hotel, de zee was 5 minuutjes lopen en er waren ook een paar kleine terrasjes in de buurt.

Iedereen koos zo zijn/haar eigen pad en keutelde wat rond tot een uur of twee.

Er stond gepland dat Achmed, onze buschauffeur, om drie uur ‘s middags ons zou vervoeren naar Jeruzalem. De bus werd ingeladen en onze reis vervolgde. Onze gids Cassandra heeft ons tijdens deze busreis voorzien van allerlei interessante informatie over Israël.

Na ongeveer 1.5 uur reiden kwamen we aan in Jeruzalem. De koffers werden uitgeladen en vrij snel daarna zaten we met z’n allen aan het avondeten.

Er was een uitgebreid buffet en iedereen kon heerlijk bijkletsen van de eerste avonturen en belevenissen.

Nadat iedereen 1,2,3 of misschien wel 4 toetjes gegeten hadden van het buffet, verzamelden we in een zaaltje in het hotel.

Jan had namelijk geregeld dat Anniko (oorspronkelijk een Axelaar, maar nu Israëlische) even met ons kwam babbelen. Ze vertelde over haar eerste ervaringen met het land Israël en welke reis ze meegemaakt heeft met dit land, de cultuur en het geloof. Vanuit de groep was er veel interesse en er werden mooie verhalen gedeeld.

Aan het einde van deze ‘bijeenkomst’ sprak Anniko nog een zegen uit:

‘De Here zegene u, en behoede u; de Here doe Zijn aangezicht over u lichten, en zij u genadig; de Here verheffe Zijn aangezicht over u, en geve u vrede.’

Voor sommige mensen komt deze zegen misschien bekend voor.

In Numeri 6 is geschreven dat dit een zegen is voor de Israëlieten.

Anniko sprak deze zegen in het Hebreeuws uit en vertelde ook dat deze zegen elke Sjabbat uitgesproken wordt door de vader aan de kinderen wanneer zij de Synagoge verlaten.

Dit was een mooie afsluiting van de dag, voor morgen staat op het programma het bezoeken van de olijfberg en veel mooie kerken in Jeruzalem. Hierover morgen meer 😋

Voor jullie allemaal ook een gezegende avond en nacht!

1. Annelies:
    23 april 2018
    Een mooie reis en veel plezier samen!grt annelies
  2. Ying Lin:
    23 april 2018
    O heerlijk die toetjes. In Nederland mag je dat, volgens mij, maximaal 2 keer doen. Hebben jullie morgenochtend weer een ontbijt buffet? Met toetje? Gezegende reis en tot morgen!
  3. Michaël:
    24 april 2018
    Wat mooi om zo gezegend te worden aan het begin van jullie reis. Geniet ervan allemaal en we vernemen er hier graag meer van. Als ik dat zo lees over zoveel toetjes dan hoop ik dat iedereen straks nog mee op het vliegtuig kan. 😉
  4. Bianca Zwijns - van der Sluijs:
    24 april 2018
    Annelies, wat een leuke zus heb je. En wat een interresant verhaal! Was ervan onder de indruk 👍🏻
  5. Laura:
    24 april 2018
    @Ying ook bij het ontbijt stonden er lekkere cakejes, of wie die gegeten hebben laat ik onbeantwoord 😋
  6. Judith Dingemanse:
    25 april 2018
    Een goede gezegende 😇 reis gewenst, ook voor oma Greetje, Trudy en Ad.